Administrations- och insamlingskostnader
Exempel på administrationskostnader är kostnader för redovisning och revision, löner till administrativ personal, lokalkostnader med mera. En viktig del i det administrativa arbetet är att se till att de gåvor vi fått ansvar för används rätt och långsiktigt kvalitetssäkrar arbetet för barnens bästa. En liten del av pengarna används också för att påverka politiker och beslutsfattare.
Insamlingskostnader är investeringar gjorda för att kunna rekrytera fler faddrar och samla in så mycket pengar som möjligt till ändamålet. För att arbetet ska bli väl utfört krävs det ledning, planering, information om vad som händer med de gåvor vi får in, arbete kring webbsida, marknadsföring, samordning, uppföljning och kvalitetskontroller. Men vi gör naturligtvis allt vi kan för att hålla kostnaderna nere.
Årsredovisningar
Årsredovisning verksamhetsår 2023
Årsmötesprotokoll 2024 (Verksamhetsåret 2023)
Årsredovisning verksamhetsår 2022
Årsmötesprotokoll 2023 (Verksamhetsåret 2022)
Årsredovisning verksamhetsår 2021
Årsmötesprotokoll 2022 (Verksamhetsåret 2021)
Årsredovisning verksamhetsår 2020
Årsmötesprotokoll 2021 (Verksamhetsåret 2020)
Årsredovisning verksamhetsår 2019
Årsmötesprotokoll 2020 (Verksamhetsåret 2019)
Årsredovisning verksamhetsår 2018
Årsmötesprotokoll 2019 (verksamhetsår 2018)
Årsredovisning verksamhetsår 2017
Årsmötesprotokoll 2018 (verksamhetsår 2017)
Årsredovisning verksamhetsår 2016
Årsmötesprotokoll 2017 (verksamhetsår 2016)
Årsredovisning verksamhetsår 2015
Årsmötesprotokoll 2016 (verksamhetsår 2015)
Årsredovisning verksamhetsår 2014
Årsmötesprotokoll 2015 (verksamhetsår 2014)
Årsredovisning verksamhetsår 2013
Årsmötesprotokoll 2014 (verksamhetsår 2013)
Årsredovisning verksamhetsår 2012
Årsredovisning verksamhetsår 2011